Imunizarea la copii nu se face doar cand vine sezonul rece (iarna), este ca si cum ai ingrasa porcul pe ultima suta de metri.

Desi este gresit sa se inceapa un tratament abia in perioada rece a anului, corpul nu are cum sa asimileze atat de repede toate vitaminele pe care i le oferi, plus de asta, el are nevoie sa isi si stocheze o parte din substantele vitaminizante, deoarece corpul nu le foloseste pe toate dintr-o data.

Imunizarea se poate incepe chiar in momentul cand vine toamna, corpul nu raceste doar cand este frig, putem sa racim chiar si vara.

Organismul are nevoie de timp pentru a-si pune o baza foarte bine structurata in privinta anumitor suplimmente alimentare.

Cum spuneam, inceperea de vitamine trebuie facuta cu cel putin 3 luni inainte si se continua pe tot parcursul sezonului rece, doctorii sustin faptul ca se poate continua si in momentul cand incepe sezonul de primavara, pentru ca vremea poate sa fie inselatoare si pot sa apara si alergiile.

Imunizarea copiilor se poate face natural, dar si “artificial” (suplimente alimentare: capsule, siropuri, vitamine efervescente) sau se poate face paralel, deoarece suplimentele alimentare nu inlocuiesc un regim alimentar sanatos.

Imunizarea naturala

Imunizarea naturala presupune un aport de hrana sanatoasa, prin asta se intelege ca in regim trebuie incluse cat mai multe fructe si legume, fie consumate ca atare, fie preparate.

Fructe care contin vitamine estentiale pentru sezonul rece

Lamaia

Puterea vitaminei C din lamaie este senzationala pentru imunitate, fiind una dintre cele mai importnante vitamine, se poate consuma in ceai, limonada sau ca atare.

Portocala

Poate este mult mai prietenoasa ca si lamaia si ea contine un aport ridicat de vitamina C, la fel se poate consuma si ea.

Mure

Fructele de padure au si ele foarte multe beneficii, murele au si ele o importanta in schema aceasta, contin fibre, calciu, magneziu, potasiu si vitamina C.

Rodia

Greu de curatat, dar merita efortul, aduce si ea foarte multe beneficii sistemului imunitar, contine fibre, potasiu, calciu si vitamina C.

Banana

Un fruct bogat in potasiu, dar nu este singura intrebuintare, mai are si proteine, calciu, magneziu si vitamina C.

Lista cu fructe poate sa continue, important este sa se consume cat mai multe fructe, puteti sa faceti sucuri, salate sau compoturi, dar ele isi mentin vitaminele daca sunt consumate “crude”.

Legume

Legume care contin vitamina A (beta-caroten)

Broccoli, morcov, spanac, patrunjel, varza, dovleac, mazare, soia.

Legume care contin vitaminele B1, B2, B3, B6

Fasole, vinete, linte, cartofi, macris, spanac, salata, soia.

Legume care contin vitamina B9

Pastai de fasole, sparanghel, praz, varza, cartof, broccoli, linte.

Legume care contin vitamina C

Telina, varza de Bruxelles, conopida, napi, ardei, ridiche.

Legume care contin vitamina E

Sparanghel, salata, spanac, fasole, soia.

Legume care contin vitamina H

Ciuperci, morcovi, spanac.

Legume care contin vitamina K

Broccoli, morcovi, varza, conopida, pastai de fasole, salata, cartofi.

Legume care contin vitamina P

Maces, varza, salata, spanac, cartofi.

Chiar daca nu sunt toate legumele, toate au un rol important pentru sistemul imunitar. Important este sa fie legume diversificate.

Imunizarea “artificiala”

Imunizarea “artificiala” este realizata prin suplimente alimentare, dar este important de stiut ca ele nu inlocuiesc o masa sanatoasa, contribuie si ele, au beneficiile lor pentru sistemul imunitar. Important este sa nu fie carente de vitamine.

Sfatul nostru!

Daca copilul are peste 1 an sau 2, sa i se administreze o lingurita de miere in fiecare zi.

Mierea este cel mai sanatost aliment, cel mai steril si plus de asta, nu se altereaza (strica) niciodata.

Share

Citește și

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *